jaka-komorka.pl

Reklama
-

N25022018

Aktualizacja:23.05.2017, 17:56

Back Jesteś tutaj: Telekomy Cenniki, usługi, promocje... Stacjonarni

Walka Orange z oszustami

Wielu oszustów, reprezentantów handlowych mniejszych operatorów, próbuje wykorzystać rebrending Telekomunikacji Polskiej na Orange. Nieświadomym klientom proponują podpisywanie nowych umów. Takie działania oburzają i dlatego Orange zdecydował się na rozpoczęcie kampanii uświadamiającej jak chronić się przed nieuczciwymi praktykami.

Praktyki oszustów dotykają najczęściej osoby starsze. Wykorzystując ich łatwowierność podsuwają do podpisu rezygnację z usług TP oraz nową umowę. Często nie pozostawiają żadnego potwierdzenia podpisanych dokumentów. Zdarza się, że klient nie ma pojęcia z kim naprawdę podpisał umowę. Oszuści już w przeszłości często podszywali się pod handlowców Telekomunikacji Polskiej lub informowali klientów, że UKE zlikwidował TP. Po zmianie nazwy problemy pojawiły się na nowo.

Maciej Witucki, prezes Orange Polska:

Po zmianie marki TP na Orange, twierdzą, że Telekomunikacja Polska przestała istnieć i teraz oni przejmują wszystkich jej klientów. To oczywiście nieprawda i celowe działanie na szkodę klientów. W związku z rozszerzeniem marki Orange na usługi stacjonarne TP nie trzeba podpisywać żadnych nowych umów.
Skala zjawiska jest znacząca. Pracownicy infolinii Orange otrzymują tygodniowo setki telefonów z różnymi pytaniami i wątpliwościami na temat podszywania się innych operatorów pod sprzedawców TP. Większość klientów poprzestaje na rozmowie i wyjaśnieniach konsultanta. Jednak rośnie liczba klientów, którzy decydują się upoważnić TP do podjęcia kroków wyjaśniających u innych operatorów, jak również do podjęcia w ich imieniu kroków prawnych.

Przeciwstawiając się nieuczciwym praktykom handlowców niektórych operatorów, Orange Polska rozpoczął kampanię informacyjną. Klienci dowiedzieli się jak postępować w przypadku próby oszustwa i gdzie uzyskać pomoc. Do ich dyspozycji oddano bezpłatną infolinię 800 500 005 czynną od poniedziałku do piątku w godzinach 8-20, w sobotę 8-16.

Każdy klient może zgłosić nadużycie i pisemnie upoważnić Orange do reprezentowania go przy wyjaśnianiu konkretnych spraw z operatorami. Bez takiego upoważnienia dawna Telekomunikacja Polska nie może podjąć żadnych kroków w imieniu klienta. Operator składa również zawiadomienia o podejrzeniu popełnienia przestępstwa do prokuratury.

Każdy klient zawierający umowę poza siedzibą firmy ma prawo do odstąpienia od umowy w ciągu 10 dni bez podania przyczyny i bez żadnych konsekwencji. Musi jednak posiadać dokument umowy sprzedaży i może to zrobić wyłącznie u operatora, z którym podpisał umowę, nie w Telekomunikacji Polskiej. Sprawę można załatwić także pisemnie, wysyłając listem poleconym oświadczenie o odstąpieniu od umowy.

Należy pamiętać aby zawsze czytać umowę, sprawdzić dokładnie nazwę firmy, która widnieje na umowie. Powinniśmy bezwzględnie żądać jednego egzemplarza umowy i pamiętać, że na każdej umowie znajduję się nazwa i logo Orange.

Sonda

Czy rozpoczęcie sprzedaży smartfonów Xiaomi w Polsce spowoduje:

Obniżenie ceny innych telefonów. - 28%
Nic nie zmieni... - 32%
Nie kupię chińskiego badziewia! - 20%
Co to jest Xiaomi? - 20%
The voting for this poll has ended

Obserwuj nas

 
Partner serwisu
baner_175x250
Autopromocja
Autopromocja
Autopromocja
Autopromocja