jaka-komorka.pl

Reklama
-

Wt19092017

Aktualizacja:23.05.2017, 17:56

Back Jesteś tutaj: Wydarzenia Przegląd Na weekend...

Polacy chcą przyjaznego internetu stacjonarnego

Badanie preferencji polskich użytkowników internetu stacjonarnego - przyczyny rezygnacji z usługi Neostrada.
Elementy oferty, jakie w opinii obecnych klientów Neostrady mogą być ukrywane przez operatorów
Elementy oferty, jakie w opinii byłych klientów Neostrady mogą być ukrywane przez operatorów

Tanich i uczciwych ofert chcą użytkownicy internetu stacjonarnego w Polsce. Tak wynika z raportu po badaniu przeprowadzonym przez instytut badawczy ARC Rynek i Opinia. W najnowszym badaniu skoncentrowano się głównie wokół opinii obecnych i byłych użytkowników usługi Neostrada.

W lipcu br. instytut badawczy ARC Rynek i Opinia przeprowadził kolejne badanie nt. opinii Polaków w zakresie oferty usług internetu stacjonarnego w naszym kraju. Tym razem skoncentrowano się głównie wokół opinii obecnych i byłych użytkowników usługi Neostrada (d. Telekomunikacja Polska, obecnie Orange) na temat dostępnych usług internetu i telefonii stacjonarnej.

Adam Czarnecki, wiceprezes zarządu ARC Rynek i Opinia powiedział: - Tym razem sprawdziliśmy jakich usług oczekują obecni i byli użytkownicy najpopularniejszej w Polsce oferty internetu stacjonarnego Neostrada. Z badań jasno wynika, że wciąż na rynku polskim istnieje zapotrzebowanie na tanie i uczciwe oferty dostępu do internetu, zwłaszcza wśród klientów, którzy chcą racjonalnie gospodarować domowymi budżetami.

W badaniu ustalono, że trzy czwarte respondentów będących obecnie klientami Neostrady nadal posiada telefon stacjonarny, a pozostałe 25% płaci obowiązkową opłatę za utrzymanie łącza. Dodatkowo prawie 20% posiadających telefon stacjonarny płaci za niego, choć w ogóle go nie używa lub tylko odbiera połączenia przychodzące.

Ponad połowa badanych, którzy posiadają telefon stacjonarny wraz z usługą Neostrada zrezygnowałaby z niego, gdyby nie wiązało się to z koniecznością płacenia dodatkowej opłaty za utrzymanie łącza. Chęć rezygnacji z numeru stacjonarnego wynika bezpośrednio z częstotliwości wykorzystywania posiadanego telefonu przez respondentów. Ponad 80% ankietowanych (obecnych i byłych klientów Neostrady) nie akceptuje faktu przymusowego zakupu innych usług w pakiecie podczas zakupu dostępu do internetu stacjonarnego.

Babadanie opinii użytkowników Neostrady

Prawie 20 proc. użytkowników Neostrady posiadających telefon stacjonarny płaci za niego, choć w ogóle go nie używa...
Obecni klienci Neostrady jako element, który ich zdaniem jest ukrywany najczęściej przez operatorów internetu wskazywali konieczność płacenia abonamentu telefonicznego lub opłaty za utrzymanie łącza (58%). Natomiast byli klienci Neostrady najczęściej wskazywali w tym kontekście na fakt przymusowego dołączania niechcianych usług dodatkowych (51%).

Tomasz Kulisiewicz, analityk rynku komunikacji elektronicznej podkreśla: - Mimo wysiłków wszystkich operatorów, żeby sprzedawać usługi pakietyzowane – co ma miejsce nie tylko u nas, ale wszędzie na świecie - abonenci wcale tego nie uwielbiają. Dotyczy to szczególnie przypadku uzależnienia zakupu internetu od zakupu usługi telefonicznej, co negatywnie ocenia ponad 80 proc. ankietowanych.

Byli klienci Neostrady najczęściej rezygnowali z tej usługi z powodu:

• wysokiej ceny łącza - 39%,
• dodatkowej opłaty za utrzymanie łącza - 38%,
• niskiej prędkości internetu - 29%,
• zmiany miejsca zamieszkania - 24%,
• złej jakości obsługi klientów - 23%.

Anna Streżyńska, była Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej mówi: - Problemem usługi Neostrada nie jest koszt utrzymania łącza tylko sposób wykorzystywania go w marketingu oraz dość wysokie sumaryczne koszty usługi detalicznej. Zamiast obniżenia sumarycznej ceny usługi operatorowi wygodniej jest koncentrować uwagę publiczności na „narzuconej przez regulatora” opłacie za utrzymanie łącza, za pomocą której usprawiedliwia poziom łącznych kosztów świadczenia internetu klientom.

Byli klienci Neostrady najczęściej korzystają obecnie z usług małych sieci kablowych i tzw. sieci osiedlowych (łącznie 32% wskazań), następnie Netii (20%), UPC (18%), Vectry (11%), Multimediów (8%) i Dialogu (2%).

Większość aktualnych użytkowników Neostrady ma niewielki wybór lub niewielką świadomość możliwości wyboru dostawcy stacjonarnego dostępu do internetu. Najbardziej dostępni w miejscu zamieszkania dla ankietowanych, obecnych klientów Neostrady Orange są operatorzy: Netia (35%), UPC (19%), Vectra (16%), Multimedia (9%), Dialog (8%).

Natomiast byli klienci Neostrady – oprócz Orange Polska, na którą wskazuje 57% ankietowanych, w większym stopniu dostrzegają dostępność innych operatorów (możliwość wielokrotnego wyboru) wskazując: Netia (52 %), UPC (36%), Vectra (26%), Multimedia (16%), Dialog (12%) oraz innych operatorów (39%), w tym także mobilne usługi.

  • Informacje o badaniu:
    Badanie zrealizowano techniką CAWI w dniach 27.06-3.07.2014 na próbie N=822 dorosłych internautów. Próba miała charakter kwotowy (obecni i byli użytkownicy Neostrady).

 

Sonda

Czy rozpoczęcie sprzedaży smartfonów Xiaomi w Polsce spowoduje:

Obniżenie ceny innych telefonów. - 28%
Nic nie zmieni... - 32%
Nie kupię chińskiego badziewia! - 20%
Co to jest Xiaomi? - 20%
The voting for this poll has ended

Obserwuj nas

 
Partner serwisu
baner_175x250
Autopromocja
Autopromocja
Autopromocja
Autopromocja