jaka-komorka.pl

Reklama
-

Wt19092017

Aktualizacja:23.05.2017, 17:56

Back Jesteś tutaj: Wydarzenia Przegląd Na weekend...

Komunikacja mobilna. Jaki był rok 2014 i co nas czeka w 2015?

W 2014 r. w Polsce, po raz pierwszy od 2009 roku, zanotowano spadek liczby wysłanych SMS-ów.

Za nami bardzo ciekawy rok w branży komunikacji mobilnej. Wydarzeniem ostatnich 12 miesięcy w Polsce był na pewno pierwszy od 2009 roku spadek liczby wysłanych wiadomości SMS, który potwierdza światowe trendy wzrostu zainteresowania użytkowników komunikatorami mobilnymi. Kolejne raporty wskazują na rosnącą popularność smartfonów i tabletów, co z kolei w 2014 roku zaowocowało pierwszymi w Polsce wdrożeniami powiadomień PUSH w aplikacjach mobilnych.

Zapraszamy do lektury komentarza Marcina Papińskiego z firmy Infobip, który podsumowuje 2014 rok w komunikacji mobilnej oraz prognozuje, jakie będą  trendy w tym obszarze w 2015 roku.  

Mniej wysłanych SMS-ów, ale dla operatorów to wciąż jedno z głównych źródeł przychodów

2014 był kolejnym rokiem wzrostu liczby wiadomości wymienianych między komunikatorami mobilnymi instalowanymi m.in. na smartfonach i tabletach. Na początku 2014 roku analitycy Deloitte przewidywali, że codziennie w aplikacjach będzie wysłanych aż 50 miliardów komunikatów, czyli dwukrotnie więcej, niż SMS-ów (21 miliardów dziennie). Oznacza to bardzo wyraźny wzrost ruchu wiadomości wysyłanych między komunikatorami w porównaniu choćby z rokiem 2012, gdy liczba wysyłanych SMS-ów i komunikatów była taka sama.

Mogłoby się wydawać, że taka różnica w liczbie wysłanych SMS-ów powinna mocno odbić się na przychodach operatorów. Nic bardziej mylnego – w styczniu 2014 roku eksperci Deloitte spodziewali się, że globalnie SMS przyniesie operatorom na koniec 2014 roku ponad 100 miliardów dolarów przychodu. Według ekspertów z badawczej firmy Informa przychody operatorów z usług SMS na świecie w 2013 roku osiągnęły poziom 120 miliardów dolarów i jak szacują analitycy tej firmy w 2018 roku przychody te spadną do poziomu 96,7 miliarda dolarów.

Dla porównania szacuje się, że przychody z komunikatorów mobilnych w 2013 roku mogły być nawet 50 razy mniejsze od przychodów z SMS-ów. Oczywiście przychody z aplikacji mobilnych nie trafiają bezpośrednio do operatora. Zwykle partycypuje on w zyskach bazując na transferze danych generowanym przez komunikatory.

Powodów wciąż niskiego poziomu przychodów właścicieli aplikacji komunikacyjnych może być kilka – min. fakt, że na tym rynku wciąż panuje spore rozproszenie, a komunikatory mobilne stale rywalizują ze sobą o względy użytkowników. Tutaj SMS jest poza konkurencją, ponieważ w odróżnieniu od aplikacji funkcjonalności SMS nie można odinstalować ze smartfona czy tableta. Ponadto właściciele komunikatorów mobilnych nie zarabiają na każdej wysłanej wiadomości tak, jak to jest w przypadku SMS-ów przesyłanych przez sieci komórkowe. W przypadku komunikatorów wpływy można generować reklamami w aplikacjach, opłatami za pobranie ze sklepu lub usługami dodatkowymi, takimi jak możliwość zakupu w aplikacji gier czy multimediów.

Sonda

Czy rozpoczęcie sprzedaży smartfonów Xiaomi w Polsce spowoduje:

Obniżenie ceny innych telefonów. - 28%
Nic nie zmieni... - 32%
Nie kupię chińskiego badziewia! - 20%
Co to jest Xiaomi? - 20%
The voting for this poll has ended

Obserwuj nas

 
Partner serwisu
baner_175x250
Autopromocja
Autopromocja
Autopromocja
Autopromocja