jaka-komorka.pl

Reklama
-

N19112017

Aktualizacja:23.05.2017, 17:56

Back Jesteś tutaj: Wydarzenia Przegląd Wczoraj, dziś, jutro

Codziennie problem z siecią. Lojalność po polsku

Połowa użytkowników smartfonów w Polsce chce nadal korzystać z usług swojego operatora wynika z badań Ericsson ConsumerLab.

Bardziej przywiązani do swojej obecnej sieci są Niemcy i Anglicy. Jak wykazuje raport wśród Niemców operatora nie ma zamiaru zmieniać 52 proc. klientów, a w Anglii ze swojego wyboru zadowolonych jest aż 58 proc użytkowników. 

Okazuje się, że aż dla 20 proc. klientów smartfonów w Polsce, czynnikiem decydującym o lojalności jest jakość oferowanego internetu mobilnego. To mniej niż deklarowane w innych krajach gdzie to samo kryterium lojalności wynosi 29 procent Wyszło też na jaw, że jest ono najważniejszym kryterium dla biorących udział w światowym badaniu. 

Można sądzić, że znaczenie jakości przepływu danych w Polsce będzie rosło dorównując trendom światowym. W naszym kraju lojalność użytkowników determinuje jeszcze w głównej mierze obsługa klienta i tzw. „pierwsze wrażenie” (najważniejsze kryteria dla 23 procent ankietowanych Polaków). Ale, porównując dane do poprzedniej edycji raportu, znaczenie obsługi klienta maleje na rzecz jakości mobilnego internetu.

Pomimo znaczących inwestycji operatorów w istniejącą infrastrukturę, liczba użytkowników smartfonów doświadczających codziennych problemów ze swoim urządzeniem nie uległa zmianie. Ponad połowa korzystających ze smartfonów w Polsce codziennie przynajmniej jeden raz ma problem związany z siecią.

Harmonijny przepływ wideo odpowiedzialny za główne obciążenie w sieciach mobilnych staje się coraz większym wyzwaniem dla operatorów. Co czwarty użytkownik smartfona w Polsce ogląda transmisje publikowane na żywo przez aktorów, sportowców i celebrytów w serwisie Facebook. 36 proc. użytkowników dzieli się swoimi materiałami wideo publikując je na Snapchacie i Instagramie. Jednocześnie według ostatniego raportu Ericsson ConsumerLab dla 41 procent użytkowników w Polsce problemy z płynnym oglądaniem wideo są najbardziej frustrujące.

 

O raporcie

Raport Ericsson ConsumerLab powstał na podstawie badań ilościowych i jakościowych oraz pomiarów przeprowadzonych na urządzeniach. W lutym 2016 roku, przeprowadzono internetową ankietę, w której udział wzięło po 1000 użytkowników smartfonów z 14 krajów (2000 użytkowników w Indiach). Łącznie w ankiecie przebadano 15 tysięcy użytkowników w przedziale wiekowym 18-69 lat  korzystających ze smartfonów z systemem Android i iOS, mieszkających w Brazylii, Chinach, Indiach, Indonezji, Irlandii, Korei Południowej, Niemczech, Omanie, Polsce, Rosji, Stanach Zjednoczonych, Szwecji, na Ukrainie i w Wielkiej Brytanii. Wszyscy ankietowani przynajmniej raz w tygodniu korzystali z aplikacji łączących się z siecią za pośrednictwem danych komórkowych.

Sonda

Czy rozpoczęcie sprzedaży smartfonów Xiaomi w Polsce spowoduje:

Obniżenie ceny innych telefonów. - 28%
Nic nie zmieni... - 32%
Nie kupię chińskiego badziewia! - 20%
Co to jest Xiaomi? - 20%
The voting for this poll has ended

Obserwuj nas

 
Partner serwisu
baner_175x250
Autopromocja
Autopromocja
Autopromocja
Autopromocja