jaka-komorka.pl

Reklama
-

Śr19052021

Aktualizacja:23.05.2017, 17:56

Back Jesteś tutaj: Wydarzenia Przegląd Na weekend...

Przeniosłem numer do Virgin Mobile i... cisza

Od startu sieci Virgin Mobile Polska ponad 300 klientów zdecydowało się przenieść swoje numery do tego operatora. Jednak nieznaczny procent (jak twierdzą przedstawiciele Virgin Mobile Polska) przenoszących numery miało z tym spory problem - telefon czasami nawet przez kilka dni już nie działał w starej sieci, a jeszcze nie działał w nowej.

Z naszej rozmowy z przedstawicielami Virgin Mobile Polska wynika, że przyczyny dotychczasowych kłopotów części klientów korzystających z MNP zostały zidentyfikowane i usunięte, a wszystkie numery już działają.

MNP - Mobile Number Portability

MNP to rozwiązanie umożliwiające przenoszenie usług telefonicznych od jednego operatora do drugiego z zachowaniem dotychczas używanego numeru telefonu.
Jednak niektórzy klienci, którzy mieli problem z MNP złożyli skargi do Urzędu Komunikacji Elektronicznej, a UKE zażądało od VMP wyjaśnień.

Czy oznacza to, że nie powtórzą się już tak ekstremalne sytuacje, jak osiem dni oczekiwania na uruchomienie w Virgin Mobile Polska numeru przenoszonego z Play, albo z T-Mobile? Tego nikt nie może zagwarantować, bo mogę pojawić się nowe, do tej pory nienapotkane problemy.

Z naszej rozmowy z pracownikami Virgin Mobile Polska zajmującymi się MNP wynika, że użytkownicy likwidowanych sieci Mova i Freem nie powinni bezpośrednio przenosić numeru do Virgin Mobile Polska. Dlaczego? Bo - jak nam mówiono - w jednej z aplikacji służącej w sieciach Mova i Freem do przenoszenia numeru nie ma takiego operatora jak Virgin Mobile Polska. Są za to Play, Orange, Plus i T-Mobile. I to do nich najlepiej przenieść numer z Mova i Freem i dopiero od tych operatorów przenosić numer do Virgin Mobile Polska.

O ile tylko jest to możliwe nie należy planować przeniesienia numeru na noc z piątku na sobotę oraz z soboty na niedzielę, a także w inne dni wolne od pracy. Jeśli zdarzy się jakiś problem, to istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo, że zacznie być rozwiązywany dopiero w pierwszym dniu roboczym. A to oznacza dla użytkownika przenoszącego numer przynajmniej trzy dni milczenia telefonu.

Warto pamiętać, że za głuchy telefon można dochodzić odszkodowania od operatora, do którego numer jest przenoszony. Wysokość oczekiwanego odszkodowania ustala klient. Operator może na nie przystać lub zaproponować niższą kwotę lub wręcz uznać, że takowe się nie należy. Jak na razie Virgin Mobile Polska wypłaca odszkodowania. Jedna z osób, której telefon nie działał osiem dni dostała od nowego operatora 399 zł rekompensaty.

I jeszcze jedna porada dla przenoszących numer do Virgin Mobile Polska - gdy tylko obudzicie się w dniu, w którym wasz numer powinien być już w nowej sieci zainicjujecie jakiekolwiek połączenie. Dopiero wówczas będzie się można dodzwonić na wasz stary numer w Virgin Mobile Polska. Jak na tłumaczono, Play, z którego sieci jako MVNO (wirtualny operator) korzysta Virgin Mobile Polska, też tak ma i to nie jest błąd tylko... cecha sieci.


 

Sonda

Czy rozpoczęcie sprzedaży smartfonów Xiaomi w Polsce spowoduje:

Obniżenie ceny innych telefonów. - 28%
Nic nie zmieni... - 32%
Nie kupię chińskiego badziewia! - 20%
Co to jest Xiaomi? - 20%
The voting for this poll has ended

Obserwuj nas

 
Partner serwisu
baner_175x250
Autopromocja
Autopromocja
Autopromocja
Autopromocja