Przyszłość biznesu należy do SMS
-
13 Maj 2013
- per
Według badania Generation Mobile 2013 w porównaniu z ubiegłym rokiem zmalał o pięć punktów procentowych (z 26 proc. do 21 proc.) odsetek użytkowników smartfonów w Polsce, którzy korzystają z płatnych aplikacji.
To samo badanie pokazuje jednak, że osoby korzystające z płatnych aplikacji płacą więcej za tego typu oprogramowanie. W ubiegłym roku w 90 proc. badanych deklarowało, że na aplikacje wydaje nie więcej niż 10 zł miesięcznie. Obecnie prawie 1/3 badanych dokonujących płatności za aplikacje wydaje na ten cel od 10-20 złotych, kolejne 27 proc. wydaje od 20 do 50 zł miesięcznie, co dziesiąty wydaje między 50, a 100 zł, a 6 proc. badanych miesięcznie wydaje ponad 100 złotych.
Daniel Zawiliński, Dyrektor ds. Sprzedaży i Marketingu, Platforma SerwerSMS.pl
SMS jest jedyną technologią, która umożliwia deweloperom aplikacji mobilnych dotarcie do klientów wszystkich sieci mobilnych na świecie bez względu na miejsce, w którym się znajdują. Oznacza to, że twórcy aplikacji mogą wykorzystać efekt globalnej skali, aby dotrzeć do użytkowników w innych krajach. SMS sprawdza się również, jako narzędzie do budowania wokół aplikacji społeczności. Pomocne są w tym kampanie referencyjne typu "zaproś przyjaciela". W tym modelu zadowolony użytkownik danej aplikacji jednym kliknięciem może wysłać do swoich znajomych SMS-a zachęcającego do wypróbowania tego oprogramowania. Fakt udostępnienia przez zaufaną osobę linku do pobrania aplikacji może pozytywnie wpłynąć na decyzję o zainstalowaniu jej w smartfonie.